fbpx

Over Geert

Waarom je bij mij leert hoe jij, je zoon of dochter aan een mooi rapport helpt!

  • Heeft je zoon of dochter problemen met het plannen en maken van huiswerk?
  • Glijdt de motivatie en de leergierigheid langzaam naar een steeds lager peil?
  • Gaan de prestaties van je zoon of dochter achteruit?
  • Vind je dat je zoon of dochter onder zijn/haar ‘kunnen’ presteert op school?
  • Wil jij hem/haar helpen, maar weet je niet hoe?
  • Voel je je daarom soms machteloos?
  • Is de sfeer thuis te snijden omdat er steeds ruzie is over het huiswerk?
  • Komt het halen van het leerjaar daardoor (weer) in gevaar?

 

Twijfel en onmacht

Ik ben zelf ouder van twee zonen met zeer verschillende schoolloopbanen. Ik ken het gevoel van twijfel en onmacht die je ouder soms hebt. Je zoekt de balans tussen ‘zelf laten ontdekken’, om zelfvertrouwen op te bouwen, en ‘de helpende hand bieden’. Maar als je als ouder merkt dat je kind vastloopt op school moet je ingrijpen.

Het moment dat je besluit, we moeten ingrijpen of we moeten het anders gaan aanpakken!

Dat is een moeilijke maar ook een dappere beslissing.

Het aantal alternatieven is niet groot.

Begeleiding door de school zelf, is vaak beperkt:

  • Er is extra begeleiding op school maar vaak alleen voor kinderen met dyslexie, faalangst of ADHD
  • Er is een vrijwillig extra ‘huiswerk-maak-uurtje’ aan het eind van de dag, 1 of 2 keer in de week

Begeleiding buiten de school om is duur of beperkt en het is een extra belasting voor je kind, bijvoorbeeld:

  • Huiswerk instituut (zeer kostbaar, maar wel voor alle vakken)
  • Bijles van een bevoegd docent (kostbaar en maar 1 of 2 vakken)

 

Wat moet je kiezen? Want je wilt achteraf geen spijt krijgen.

‘Leren voor je Diploma’ voegt er nog een alternatief aan toe.

Zelf heb ik een zeer lange schoolloopbaan gehad, van mavo (vroegere vmbo-gt) tot en met de universiteit. Daardoor heb ik van heel veel leraren les gehad. En daar zaten genoeg goede leraren tussen die er voor hebben gezorgd dat ik ook gekozen heb om mijn lesbevoegdheid te halen. Al tijdens mijn studie verdiende ik geld bij door te werken bij een particulier huiswerkinstituut in Haren (Gr.)

Ik heb altijd mensen willen helpen met leren, en dan vooral te helpen met hoe je het leren het beste kunnen aanpakken. Dat zit mij in de genen en dat krijg je er niet uit 😉

In 2015 ben ik weer begonnen met huiswerkbegeleiding te geven en met hele goede resultaten.

Maar… ondanks alle vernieuwingen op de scholen, zag ik bij de kinderen nog steeds dezelfde problemen!

Alsof ik nog geen jaar was weggeweest.

Ik vond dat raar want ondertussen is er wel veel onderzoek gedaan.  Maar vreemd genoeg wordt daar in de praktijk maar weinig mee gedaan!

En…  toen dacht ik…   dat kan en dat moet anders!

Dus ik ben me nog meer gaan verdiepen in de onderzoeken van de laatste 15 jaren en..
…uit deze wetenschappelijke publicaties van o.a. Jelle Jolles (neuropsycholoog en schrijver van ‘Het Tienerbrein’) blijkt bijvoorbeeld dat ouders van leerlingen op de middelbare school (nog steeds) heel goed zelf hun kind kunnen helpen bij het leren. En uit onderzoek op het gebied van de cognitieve psychologie en didactiek is veel kennis opgedaan over hoe mensen leren. Al deze inzichten, samen met mijn eigen ervaringen, vormen de basis voor de training.

Dus waar jij denkt… hoe weet je als ouder nou hoe je dat aan moet pakken? Dan zeg ik…

..geen nood.

“Ik ga je helpen en dat gaat je zoon of dochter ook nog eens huiswerk-tijd besparen, zonder dat er politieagentje hoeft te worden gespeeld. Zonder dat er op de huid gezeten hoeft te worden en zonder dat je als ouder de vakken hoeft te hebben gehad of zelfs..  zonder dat jezelf op hetzelfde schooltype als je kind moet hebben gezeten.”

Er is veel voordeel voor beide kanten, maar … ik heb wel je aandacht nodig!

Jij gaat als ouder op mijn stoel zitten en helpt je eigen zoon of dochter met leren. Net zoals als ik dat anders doe.

Doordat jij als ouder en kind online kunt zien hoe de aanpak is, kunnen er veel meer kinderen worden geholpen met deze manier van werken. Een manier van werken die, als je die eenmaal onder de knie hebt, je je hele leven lang kunt blijven gebruiken. Omdat het leren gemakkelijker maakt!

Dus kom op!

Kijk wat je zelf of eigenlijk jullie samen kunnen doen.
Verspil geen kostbare schooljaren door het nog langer aan te zien.
Laat je kind niet aan ‘modderen’ omdat jij niet door durft te pakken, of erger, de overtuiging hebt dat hij of zij het toch niet veel beter kan.

Want jij kunt helpen om je kind ‘te leren leren’.

 En… ik ga jullie daarbij helpen.

 Vaak wordt de aanpak ‘als vanzelf opgepakt’, als deze eenmaal bekend is, vooral omdat het tijd bespaart.

Hoe ga ik je/jullie daarbij helpen?

Het programma van leren dat ik heb gemaakt, helpt je om, op een positieve en waardevrije manier, je kind te begeleiden. Het programma is wetenschappelijk onderbouwd en helpt om samen op een verschillende en plezierige manier met het huiswerk bezig te zijn.

Na enige tijd zullen jullie merken dat het huiswerk en helpen daarbij steeds makkelijker, soepeler gaat en minder tijd kost dan voorheen. Het kost minder tijd en toch is alles af!

Het online programma bestaat uit theorie en instructie-filmpjes in een eigen beschermde les omgeving. Je kunt de uitleg en de filmpjes altijd en zo vaak als je wilt weer terugkijken. De aanpak in het programma is logisch, maar daarom leg ik het nog wel goed uit. Het programma is volledig op wetenschappelijk grondslag, maar ik vind het heel belangrijk dat je snapt waarom de aanpak doet wat het doet.

 

Wat kun je/jullie verwachten als je met mij gaat samenwerken

  • Je/jullie gaan leren hoe ons brein werkt bij de verschillende manieren van leren
  • Bij de verschillende manieren van leren, hoort een verschillende aanpak. Die geef ik je
  • Je/jullie gaan leren wat de stappen zijn in het leerproces
  • Deze kennis geeft houvast, zekerheid en vertrouwen, omdat je weet waar je mee bezig bent en waarom
  • Als ouder ga je leren hoe je op een positieve en prettige manier je kind kunt helpen bij het leren, zonder de frustraties of ruzies die daar vroeger bij gepaard gingen
  • Het maken en leren van het huiswerk gaat minder tijd kosten. Dus er is meer tijd voor leuke dingen.
  • Het aantal mogelijke vervolgopleidingen (leukere toekomst) wordt groter en komen binnen handbereik!
  • We kunnen niet allemaal professor worden, maar… je weet dat “je er uitgehaald hebt wat er in zit!”
  • De manier van leren kun je, je hele leven lang blijven gebruiken.

Bekijk het overzicht van de losse modules               of                   het overzicht met begeleiding